dinsdag 5 juli 2016

KliederKladderKamp - IDEEKids review

Het is de eerste week van de vakantie en Adeline doet deze week mee aan een IDEE kids kleuter kampje. Tijdens kleuterkampen komen de kindjes 's avonds gewoon naar huis om te slapen, dus het is niet met overnachten. De vorige 2 jaren deed ze in de grote vakantie al wel eens muziek kampjes, maar dat was via de vzw KlinkKlank en die organiseren dat maar tot 5 jaar. En omdat 2 maanden speelpleinwerking ook wel wat lang is, werd het dus tijd om iets nieuws te zoeken. Er bestaan gelukkig ontzettend veel instanties die kinder/kleuter kampjes aanbieden in de zomer. 
Ik vond dus een thema kamp bij IDEE Kids voor de eerste week van juli: KliederKladderKamp . Veel schilderen en knutselen dus. Dat vond ik ideaal voor Adeline en dus schreef ik ze in!

Maandag met een klein hartje naar Kortrijk want in daar ging het door. Beetje bang want ze kent nu eenmaal niemand in Kortrijk en ik moest ze de maandag ochtend achterlaten met geen enkel vriendje. Maar goed, ik probeerde het van me af te zetten, meestal heeft ze niet echt problemen om vrienden te maken. 
Bij aankomst lagen er leuke kinderbadges klaar, namenlijsten om de kids in-en uit te schrijven en de moni's waren super vriendelijk. De eerste indruk was dus alvast zéér goed. 
Ik zag binnen in het werklokaal, leuke kinderbankjes en een groot zeil er onder om te schilderen. De vooropvang was op de speelplaats van de school en er stonden bankjes om te kleuren, een trampoline en een springkasteel! Veelbelovend dus en dat maakte het wel iets minder moeilijk om Adeline achter te laten!




Er zijn 4 thema kampen op hetzelfde moment in het schooltje. Allemaal met kindjes tussen de 5 en 7 jaar schat ik. Een leuke bende! Er worden dansjes en spelletjes tussen de activiteiten door gedaan met de ganse groep samen, maar meestal zitten ze in hun aparte groepjes met specifieke moni's. Elke dag wordt een blad opgehangen met wat de kindjes gedaan hebben, handig! 
Er is ook een soort competitief spel tussen de 4 kampen, en hoe flinker de kindjes zijn, hoe meer schoentjes ze verzamelen. Zo wordt aan het einde van de week een winnaar bepaald en die groep zou dan snoepjes krijgen. Vandaag moest ik vaststellen dat de 'Tijdreizigers' op voorsprong stonden, gisteren waren het nog de kliederkladders... ze zullen een tandje moeten bijsteken ;)


Wat is mijn (vroege) oordeel na 2 dagen? Dat raad je al waarschijnlijk, ik vind het toppie! Zowel qua organisatie, leiding, kwaliteit van de materialen en communicatie ... alles is in orde. Ik heb ook echt de juiste keuze gemaakt van thema voor Adeline. Dat vertelde ze mij ook zelf vandaag, want "de kindjes van het boerderij-kamp leren enkel over varkens!" Ze had ook al een paar vriendjes maar namen wist ze nog niet. 

Spijtig enkel dat de dichtste plaats voor ons om hieraan deel te nemen Kortrijk is. Ze mogen dit wel eens in Wevelgem ondernemen. Het is ook best een stuk duurder dan de gewone gemeente-speelpleinwerking, maar voor 1 keer op een jaartje mag dat wel! 
Wellicht post ik vrijdag nog een finale review, want die middag is er nog een 'toon-moment' ... spannend!

2 opmerkingen:

  1. Wow, interessant! Goed dat je tevreden bent. Je moet soms ook geluk hebben met IdeeKIDS. De ene locatie is de andere niet... Fijn dat Kortrijk het goed doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja misschien hebben we geluk met de locatie en de enthousiaste monitrices. Ook de activiteiten zijn goed uitgewerkt.

      Verwijderen